A számítógépes vezérlést sem értem, IT cégem biztos nem lesz

Bár HR-esként dolgozom, mivel igazi csapatjáték van nálunk a munkahelyen, ezért csomó olyan dologban is közre kell működnöm, ami ad hoc jellegű. Ilyen például az, amikor valamelyik fejlesztőnk épp home office-ban dolgozik, vagy az egyik PhD hallgató tevékenykedik otthonról. Ilyenkor bizony előfordul az, hogy szükségük van valamire, ami csak a benti gépen érhető el. Korábban nem is gondoltam volna, hogy erre létezik praktikus megoldás, de aztán a fiúk felvilágosítottak, hogy manapság már minden megoldható. Persze nem egészen értem magát a folyamatot, de lényeg a lényeg, hogy tényleg működik. Csak be kell lépnem a rendszerbe, kattintgatnom néhányat, és utána már látom is, ahogy ők az otthoni gépükről mozgatják a kurzort és mindent úgy csinálnak, mintha személyesen is itt lennének. Kész csoda, nem igaz?! Sajnos azóta megtudtam, hogy nem csak jóra lehet az ilyet használni, hanem bizony a csalók is felfedezték maguknak ezt a kínálkozó újdonságot. Lehetőségük nyílik ugyanis arra, hogy telefonon banki ügyintézőnek kiadva magukat, letöltessék ezt az alkalmazást a gyanútlan emberek számára, mondván, ez valami biztonsági fejlesztés, majd ezen keresztül pedig gyakorlatilag be tudnak jutni a delikvens telefonjába. Ezért is érdemes nagyon résen lenni, és amit csak lehet, személyesen, vagy az appos és online felületről intézni. De maga a távoli számítógépes vezérlés egyébként egy csudi jó dolog. Csak hát ilyen az ember – adott egy jó technológia, újdonság, és előbb-utóbb rájön, hogyan lehet nem jóra használni… Persze ez mindennel így van, egy általános igazság. Szerencsére az én környezetemben ilyen nincs, és tényleg ki tudjuk használni a távvezérlés előnyeit. Még az is lehet, hogy én is kitanulom előbb-utóbb a használatát, mert nekem se lenne rossz, ha egy-egy napot home office-ban tudnék tölteni. Nos, ez még a jövő zenéje.

Ha valaha is céget alapítanék, akkor az biztosan nem a jelenlegi munkaadómhoz kapcsolódna. Bár megtanultam kezelni ezeket az embereket, biztos, hogy valami kreatív és/vagy karitatív projektbe vágnék bele. Néha jól esik eljátszani a gondolattal, és megnézni, mik a lehetőségei annak, aki céget szeretne alapítani. Kft vagy bt – melyik esetben mi a jobb? Milyen előkészületekkel és kötelezettségekkel jár egy bt alapítása? Ezek a dolgok már régóta érdekeltek, csakúgy, mint hogy mi a különbség a kft és a bt között. Tulajdonképpen a bt alapítása nem sokban különbözik a kft-től – vagy ahogy vesszük. Hogy honnan informálódok mindezekről? Nem mondom, hogy komoly szándék esetén nem érdemes megkérdezni az ügyvédet, de én egyelőre a Gross Office weboldalán kezdem el informálódni. Na nem mintha ők nem lennének profik, vagy ne tudnának ügyvédet biztosítani szükség esetén. A Gross Office ugyanis cégalapítás, cégmódosítás és székhelyszolgáltatás igénylése esetén lehet egy kiváló partner, aki segít eligazodni a bürokrácia útvesztőiben. Egy bt alapítását tehát ugyanúgy meg tudják támogatni, mint a székhelyszolgáltatást (Budapest vagy Újlengyel), vagy akár egy kisebb-nagyobb cégmódosítást.

Ha tehát elakadtál, vagy egész egyszerűen szakértői segítségre lenne szükséged a kft vagy a bt alapítása során, akkor nyugodtan felkeresheted az általam említett céget, a Gross Office-t. Már a weboldaluk alapján elég meggyőzőek szerintem, és nagyon sok hasznos infót lehet már csak abból magadra szedni tőlük, ha olvasgatsz, nézelődsz náluk. Vannak hosszabb bejegyzéseik, amiket a külön erre a célra kinevezett blog felületükön találsz. A blogposztoknak dedikált linket legegyszerűbben az oldal aljáról éred el – megéri ide is egy pillantást vetni. Számos téma köré fonódnak ezek az informatív bejegyzések: például mit tartalmaz egy székhelyszolgáltatás tulajdonképpen, milyen megbízhatósági tanúsítványban részesült a Gross Office cég és így tovább.

Az eddigiek alapján – mármint amit az oldalból megismertem -, ha komolyan gondolkozol a cégalapításban, akkor két opciód van: akár a saját ügyvédeddel is fordulhatsz a Gross Office-hoz, de ha kell, szükség esetén ők is tudnak ilyen jellegű támogatást is biztosítani. Ha már tapasztalt cégvezető vagy, és csak egy cégmódosítás ügyében keresnéd fel a GO csapatát, akkor is érdemes lehet előzetesen infókat gyűjteni az oldalon, a módosítás menetéről, a szükséges dokumentációról, vagy hogy egyáltalán mi tartozik a cégmódosítás ügykörébe – biztos ami biztos alapon. De ha a székhelyszolgáltatás és irodabérlet érdekel a Gross Office-nál, akkor is jó helyen jársz. Ki gondolta volna, mennyit tud számítani a székhely megválasztása is? Ha kell, tárgyalótermet tudnak biztosítani az ügyfelekkel való találkozáshoz, sőt, a posta teljes kezelése is igényelhető. Ugyanígy nem mindegy az sem, milyen környezetben található meg a székhely. Egy budapesti helyszín sok területen lehet plusz pont az ügyfelek számára, ugyanakkor költséghatékony megoldást jelenthet Újlengyel. Nem hallottál még Újlengyelről? Semmi gond, beavatlak a részletekbe – én is a Gross Office oldala segítségével világosodtam meg. Ha például nem ragaszkodsz a fővárosi vagy egyéb helyszínhez, érdemes lehet a székhelyedet erre a Pest megyei településre tenned, ugyanis minden cég, ami itt van bejegyezve, mentesül a helyi iparűzési adó fizetése alól. Ezzel nem csupán jelentős összeget lehet megtakarítani, hanem az adott összeg úgymond tervezhető is, lehet tudni előre, hogy mire számíthatunk.

bt alapítása

A kusza, de annál lelkesebb összefoglalóm a Gross Office-ról lassan a végéhez közeledik. Remélem, hogy tudtatok belőle meríteni és hasznos, érdekes volt számotokra! Mivel egyik barátnőm fontolgatja, hogy saját céget indít, már át is adtam neki az infókat, bízom benne, hogy a segítségére fog válni. Szerintem akkor is érdemes ellátogatni a honlapra, ha valaki nem szeretne feltétlen segítséget kérni a cégalapításhoz, mert így is sok hasznos tudással gazdagodhat. Én legalábbis csak biztatni tudnék mindenkit arra, hogy csekkolja le a site-ot, ha érdeklődik a téma iránt. Bárcsak ott tartanék, hogy céget alapíthatnék! De soha ne mondd, hogy soha… Azt pedig jó tudni, hogy ebben olyan profi segítségem is lehet akár, mint a Gross Office.