Univerzális megoldás a műszaki problémákra

Az irodában én vagyok a mindenes. Eredetileg rendszergazdának vettek fel. Az ügyfeleinknek kellett segítséget nyújtanom desktop oldali informatikai problémák esetében. Tipikusan távoli eléréssel (Anydesk vagy TeamViewer), ritkábban pedig személyesen. De ez sajnos nem nagyon ment nekem. Szerencsére a főnököm látta, hogy a szorgalmammal nincsen probléma, csak a képességeimmel. Így lettem irodai mindenes.

Ha kell, akkor anyagbeszerző vagyok: toner, papír, notebook, egér, stb. Ha szükséges, akkor egyeztetek az épület közös képviselőjével a fizetendő közös költség összegéről (egy régi bérházban vagyunk). És ha szükséges, akkor intézem a fűtéssel ill. a vízzel kapcsolatos problémákat. Nem fiatal az épület, így egyre gyakrabban vannak ilyenek: megáll a kazán vagy valamelyik radiátor, csöpög a csap, eldugul a mellékhelyiség.

Nagyon untam azt, hogy mindig másnak kell szólnom: vízszerelőnek, kazánosnak, dugulás elhárítónak. Olyan beszállítót kerestem, aki mindenhez ért, azaz egyszerre víz gáz fűtésszerelő. Az interneten meg is találtam őket, a nevük: TOPVÍZGÁZFŰTÉSSZERELŐ.HU.

Már a weboldaluk nagyon szimpatikus volt. Csak a lényeg, semmi bonyolult, túlgondolt menüstruktúra. Természetesen bemutatják a tevékenységük fontosabb jellemzőit is. De a fő helyen a telefonszám van, amit éjjel-nappal lehet hívni.

Gondoltam, hogy tegyünk egy próbát. A főnököm szobájában régebb óta gyengélkedett a radiátor. Hiába ment a kazán teljes kapacitással, a radiátor éppen csak langyos volt. Felhívtam a TOPVÍZGÁZFŰTÉSSZERELŐ.HU központi számát. Udvarias hang fogadta a megkeresésemet. Kikérdezett, majd ígéretet kaptam, hogy másnap reggel 8 órakor nálunk kezdenek a kollégái. És 7:55-kor csengett a kaputelefon. Megérkeztek a szerelők, modern felszereléssel és naprakész technikai ismeretekkel. Ezt azért tudom, mert a főnök szobájában egy speciális un. vertikális csőradiátor van. Nem lepődtek meg, azt mondták, hogy szereltek már ilyet. Illetve részt vettek pár hónapja egy szakmai továbbképzésen, ahol az előadó ezeknek a pontos szerelését is megismertette velük.

Kiderült, hogy a radiátorban lévő egyik szelep hibája miatt egy részleges dugulás volt, ez okozta az alacsony fűtési hatásfokot. Gondoltam, hogy akkor most az jön, hogy megrendelik a szelepet, eltelik X nap és újra kijönnek. De nem ez történt. Lementek a kocsijukhoz és felhoztak egy új, eredeti, gyári szelepet. Kicserélték, kiállították a számlát, fizettem és elmentek. Az egész munkavégzés pontosan 22 percig tartott. Csodálkoztam: ezt így is lehet?

Természetesen rendkívül elégedett voltam a TOPVÍZGÁZFŰTÉSSZERELŐ.HU csapatának teljesítményével. No de óvatos duhaj vagyok, egyszer mindenkinek lehet szerencséje. Szinte már vártam a következő meghibásodást. Ahogy fentebb írtam, öreg a bérház, így pár héttel később szinte menetrendszerűen jött a következő probléma: erősen csöpögött a konyhai csap, nem lehetett elzárni.

Újra hívtam a TOPVÍZGÁZFŰTÉSSZERELŐ.HU diszpécserét. Aki azt mondta, hogy még aznap kijön hozzánk 2 víz gáz fűtésszerelő kollégája. Így is lett: kijöttek, megállapították a hiba pontos okát, volt náluk csere alkatrész és megoldották a problémát. Ezúttal mindez 30 percet vett igénybe, de közben megkínáltam őket kávéval is. A menetrend és a végeredmény ill. a munkavégzés minősége gyakorlatilag pontosan ugyanolyan volt, mint legutóbb.

Kávézás közben kicsit kíváncsiskodtam: valóban ennyire jól ki van találva a működésük? Elmondták, hogy náluk az univerzalitás és a gyorsaság az üzleti modell lényege. Mivel minden problémára van szakképzett kollégájuk, ezért az ügyfelek lényegében minden fűtési, vizes vagy gázos problémával őket tudják keresni. Mennyivel egyszerűbb így, mint mindig más és más szakembert keresgélni.

Természetesen hevesen bólogattam. És azóta csak velük dolgoztatok, ha üzemeltetési probléma merül fel az irodánkban.